maanantai 20. syyskuuta 2010

Ikärasismia

Näin se sitten menee. Olen laittanut itselleni riman kumppanien ikäjakaumasta 47-57 Eikös silloin kaikki nelivitoset ota yhteyttä ja haluaisivat tutustua lähemmin. Mutta se vain jotenkin arveluttaa nuo nuoret miehet. Millainen elämänkokemus ja arvot heillä 'nuorilla' oikein on ja kuinka pystyisin itse hyväksymään että olen heitä vanhempi, miltei 'puumanainen' huoh... 
Minulla on jo ikäisteni kanssa ihmettelemistä. Kuinka suppea onkaan monien heidän elämänkokemus ja suvaitsevuus. 
Itse olen elänyt täyttä elämää ja enkä suinkaan vain yhtä. Tuntuu että elämässäni on tapahtumia sekä kokemusta ainakin kymmenen ihmisen edestä. Mutta se on vahvistanut luonnettani, suvaitsevuuttani, ymmärrystä ja rakkautta lähimmäisiäni sekä itse elämää kohtaan. 
No tuo nuorten kaa deittailu kuitenkin voi olla itsetunnolleni liikaa. Nyt taidan katsella ihan itse kapealla tsuumilla. Ikärasismia tämäkin kai liennee. hih...

5 kommenttia:

  1. kohtasin totaalista ikärasismia muutama päivä siten, kun lähetin miitinki esiteen. itseni kaveriksi en siis kutsunut.. se oli tiedote. no joo mua pari vuotta nuorempi mies lähetti minulle viestin, että hän hakee 40-55v naisia, koska minun ikäiset ovat saman näköisiä kuin hänen 50 luvulla kuollut mummonsa, ajattelin tuokion sitä mummoa, näin mielessäni, jäljellä enää ehkä pääkallon hiustupsun ja isompia luita..mikäli hän ei tarkoittanut sitten että mummoa just enne kuolemaansa. sitä en osaa kuvitella. eikä väliksukään tämä ihminen oli tosi rasistinen, ja olikohan katsonut peiliin ja milloin. tämmöstä elämä on. meidän naisten on 60 jälkeen tyydyttävä 90vuotiaisiin, saadaan ainakin töitä, kun vaihdetaan vaippoja.

    VastaaPoista
  2. Ainahan siihen rasismiin jollainmuotoa törmää. Mutta me TOSINAISET emme siitä ole moksiskaan. emmehän.
    Kiitos muuten siitä Miitinki ilmoituksesta. Pläräsin aamusella postilaatikkoani ja vastasin kyseisellä ilmoituksella 50 miehenköriläälle. Jospa niistä joku innostuisi lähtemään. Itse en nyt taida päästä tällä kertaa mukaan, vaikka mieleni kyllä tekisi.

    VastaaPoista
  3. ikä on kumma juttu. kontaktipalstalla se korostuu, oikeassa elämässä sillä ei ole merkitystä vaan kaikki muu siinä toisessa ihmisessä tulee ensin ...paits no eihän sitä yleensä HIRVEEN pal nuorempia tai vanhempia katsella sillä silmällä.

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Niin tuo ikäkysymys on hiukan kiusallinen joskus. Mä en ainakaan pidä siitä jos joku nuorempi huomautta 'kohteliaasti' Että on aina pitänyt iäkkäämmistä naisista. Kun mä en koe itseäni iäkkääksi enkä vanhaksikaan rupea. Vanhemmaksi kyllä, sillä olenhan neljälle lapsukaiselleni se toinen vanhempi.

    VastaaPoista